blog


Wordt 2021 het jaar van de Augmented Reality Grootformaat printer output?

In digitale documenten en content is het een fluitje van een cent om interactie te integreren. Een link naar een website of socialmedia account, een klik hier voor een landingpage of een embedded video vanuit een youtube kanaal. Interactie die moet leiden tot conversie en een volgende stap in de digitale klantreis. Maar ook output op papier kan je interactief maken. Dankzij slimme camera’s in smartphones als de Apple Iphone is het mogelijk de interactie automatisch te scannen vanaf papier. En daarmee de achterliggende automatisering tot conversie te realiseren. En daarbij speelt de output geprint op een grootformaat printer een cruciale rol. Deze hangt namelijk vaak in het zicht. En op cruciale plekken waar veel bezoekers en potentiele klanten langslopen. Hoe kan je dit onontgonnen conversie potentieel beter benutten?


Welke Interactie is mogelijk via de Grootformaat printer output?


Bij de opmaak van de Grootformaat printer output is het verstandig om direct na te denken waar de print wordt opgehangen? En welke interactie koppeling(en) aangebracht kunnen worden. Zodat de print maximaal bijdrage levert in de campagne. 


Welke interactie koppelingen zijn het meest populair?


  1. QR codes
  2. Barcodes
  3. Shortlinks naar webpagina’s
  4. NFC technologie (Near Field Communication)
  5. Socialmedia codes (Account QR code, pincode)
  6. AR technologie (Augmented Reality)

De meeste gebruikte interactieve mogelijkheden zijn de barcode en QR code. Het scannen van deze code geeft degene die scant nieuwe en extra informatie of leidt je naar een specifieke webpagina. Ook zijn er speciale QR codes waarin een socialmedia account is opgenomen zodat je direct naar de account gelinked wordt en daar de content kan bekijken, liken, delen en de account kan gaan volgen. Ook kan via de account een conversie naar een aankoop via de Instagram en of Facebook shop gemotiveerd worden. De nieuwste en nog nauwelijks ontgonnen technologie is Augmented Reality (AR). Met Augmented Reality kan je de output van een Grootformaat printer tot leven brengen. Het is daarom veel complexer in het design. En de kosten van een dergelijke campagne zijn beduidend hoger. Maar bij grote campagnes is het de moeite waard om het te overwegen. Omdat de conversie hoger is. Voor campagne ontwikkelaars en Design afdelingen is het interessant om te onderzoeken hoe zij kennis kunnen vergaren en de juiste tools kunnen bemachtigen om deze nieuwe trend te omarmen. Want het is onze voorspelling dat Augmented Reality een vlucht gaat nemen de komende jaren. En dat het ook steeds meer gebruikt gaat worden in de output van de Grootformaat printer.

Augmented Reality en de Grootformaat Printer. Hoe werkt dat?

Augmented Reality brengt een foto of beeld tot leven. Op het moment dat je de foto met de lens van je smartphone, tablet of specifieke bril bekijkt dan ontstaat er een nieuw beeld en interactie met de kijker. Op die manier kan je mensen leiden naar een specifieke webpagina en of video. Dit kan een commerciële campagne zijn. Maar ook in de service industrie zijn er al toepassingen zichtbaar en live. Denk aan een engineer die via een speciale bril reparatie instructies kan bekijken en daardoor veel effectiever een storing en of een probleem kan verhelpen. Xerox heeft net aangekondigd dat zij het AR bedrijf CareAR hebben overgenomen. En direct is er uitgeweid over een samenwerking met het service workflow bedrijf ServiceNow. Gaat de Google Glass nu wel tot leven komen en was Google te vroeg met de lancering? De mogelijkheden die Xerox en ServiceNow tot leven gaan brengen is een van de vele voorbeelden die het gebruik van Augmented Reality gaan versnellen. Op Instagram zijn het gebruik van AR filters ook zeer populair. En daarom denken wij dat AR Dragers (Google Glass, Microsoft Hololens etc.), Digitale kanalen (Instagram) en Offline media (Grootformaat printer output) elkaar gaan versterken in campagnes en dagelijks gebruik. Een ontwerp van een AR beeld kan je op meerdere kanalen tot leven laten komen en zo de conversie positief beïnvloeden. 

Een belangrijke rol zien wij weggelegd voor de output van de Grootformaat Printer. Iedere print zonder interactie is een gemiste conversie kans.

Grote bedrijven als Xerox en ServiceNow nemen nu Augmented Reality serieus en doen forse investeringen. Wij denken daarom dat er in 2021 een versnelling gaat komen in het gebruik van Augmented Reality (AR) en haar toepassingen. Als Grootformaat printer gebruiker en klant adviseren wij je om de verdieping op te zoeken in de AR technologie en te bekijken hoe jij het gebruik er van in grootformaat printer output kan inzetten voor het conversie resultaat en of de efficiency van de workflow van jouw klant. Bekijk de wereld van Augemented Reality eens met een andere bril. Bijvoorbeeld met een Microsoft Hololens, Vuzix Blade, Epson Moverio, Google Glass 2 en of een Realware HMT-1. Het belangrijkste is om je bij iedere Grootformaat printer afdruk de vraag te stellen; Welke interactie kan de conversie van mijn campagne of klant verhogen? Kijk verder dan vandaag. Kijk AR!

Ervaringen van onze klanten

 

Onze klanten

-->