In 2020 was alles anders. Alle voorspellingen vanuit 2019 werden al teniet gedaan in het eerste kwartaal van 2020. De meeste financiële voorspellingen moesten naar beneden worden bijgesteld. Vooral sectoren als Horeca, Toerisme en Retail kregen zware klappen te verduren. Supermarkten en andere food concepten alsmede e-commerce bedrijven zagen hun omzet en winsten fors groeien. Maar veel bedrijven in zowel MKB als het Corporate segment maakten een pas op de plaats. En begonnen al snel in 2020 te bezuinigen. Een afdeling die vaak als eerste de klos is, heet Marketing. Campagnes en budgetten werden bevroren. Terwijl er ook Economische goeroes zijn die beweren dat je juist in crisistijd extra moet investeren in Sales en Marketing. Maar dan moet er wel budget beschikbaar zijn. En niet ieder bedrijf heeft een oorlogskas. De grootformaat printer is bij uitstek een productiemiddel in het vervaardigen van offline campagnes voor de Retail. Wat kunnen we leren van 2020 en wat mogen we verwachten voor 2021?