blog


5 redenen waarom Clubhouse een geschikt social media platform is voor Grootformaat Printer ondernemers

Als je denkt dat alles op het gebied van apps en social media platforms inmiddels is uitgedacht komt er een nieuwe social media app die nog sneller dan een virus rondgaat. En marketing technisch een hype creëert van je welste. De naam van het platform is Clubhouse. 

Clubhouse werkt op basis van voice en is een soort mix van live radio en podcast. En voor iedereen toegankelijk. En dat klinkt uitnodigend in een tijd waarbij fysiek contact minimaal mogelijk is. En alle clubhuizen waar we graag anderen ontmoeten verplicht gesloten zijn. Er zijn wel twee voorwaarden om door de ballotage commissie heen te komen of de door bitch te passeren. Ten eerste heb je een Apple Iphone nodig, want de app is alleen beschikbaar in de App store van Apple. En de verwachting is dat dit voorlopig ook nog even zo blijft want het bedrijf wordt bedolven onder het succes. De tweede voorwaarde is dat je een invite van een bekende nodig hebt. Een bekende die jouw telefoonnummer in zijn contacten lijst heeft opgeslagen. En dan kan je aan de slag. Wees gewaarschuwd, want het kan verslavend werken. Is dit platform geschikt voor Grootformaat Printer ondernemers in de grafische industrie? En hoe werkt het platform?

Hoe werkt Clubhouse?

Je maakt een account aan onder eigen naam, je plaatst een foto en je hebt veel ruimte om in een Bio uit te leggen wie je bent, wat je doet en waarom je interessant bent voor anderen. Je kan jouw account koppelen aan je Twitter en Instagram profiel. En vanuit je Bio kunnen mensen daarop klikken en je posts bekijken, je een bericht sturen en je ook daar gaan volgen. Op het hoofdscherm van de app bevindt zich de townhall. In de townhall staan alle rooms waar je naar binnen kan. Rooms zijn ontmoetingsplaatsen waar in drie gradaties mensen worden ingedeeld. Op het podium zijn de moderators en sprekers. In de tweede laag bevinden zich de connecties van mensen op het podium en in de derde laag bevinden zich de andere bezoekers. Je kan als bezoeker je hand opsteken en verzoeken om te spreken op het podium. Echter de moderator(s) bepalen of je op het podium wordt toegelaten. Rooms kunnen openbaar aangemaakt worden, alleen toegankelijk voor connecties of gesloten voor een of meerdere personen die je hebt uitgenodigd. De drempel is laag om vrienden, familie en of je zakelijke Grootformaat Printer relaties te ontmoeten. Want je ziet wanneer ze online zijn en je kan ze ook via whatsapp of sms een uitnodiging sturen of attenderen op een interessante room. Je kan zelf een room aanmaken en vooruit plannen met dag en tijdstip. Populaire rooms kunnen op aanvraag worden omgezet naar een club. En zo wordt je room een vaste terugkerende rubriek. Wil je meer weten over Clubhouse? Zoek dan op youtube naar instructie video’s. Zoals deze bijvoorbeeld;


Maar nog beter is het om zelf een account aan te maken en Clubhouse zelf te gaan ontdekken. 

Is Clubhouse Interessant voor Grootformaat Printer ondernemers?

Elk socialmedia platform is interessant voor Grootformaat printer ondernemers. Voor alle ondernemers, om eerlijk te zijn. Jouw bestaande en toekomstige klanten, medewerkers en leveranciers bevinden zich namelijk op socialmedia platforms. En zo kan je in contact komen; meer te weten komen over de mens achter jouw medewerker, klant en of leverancier; jouw kennis delen met jouw doelgroep; een community opbouwen van fans; en mensen interesseren voor jouw producten en diensten. Via Instagram en Facebook zijn tegenwoordig shops in te richten en zo kan je direct bezoeken converteren naar omzet. Wat de commerciële mogelijkheden zijn binnen Clubhouse is nu nog lastig te voorspellen. Maar er zijn wel wat business modellen te bedenken die ook voor de Grootformaat Printer ondernemer interessant zijn. Wij hebben onze 5 redenen voor jou op een rijtje gezet waarom jij als grootformaat printer ondernemer vandaag nog moet starten met Clubhouse.

De 5 redenen waarom grootformaat printer ondernemers vandaag nog moeten starten met Clubhouse

  • Niet geschoten is altijd mis

Dit lijkt een inkoppertje. Maar niet aanwezig zijn op Clubhouse, betekent dat je er geen voordeel uithaalt. Dat je niet leert hoe dit platform werkt. En dat je als Grootformaat printer ondernemer ook niet de kansen kan bedenken die het jouw bedrijf kan opleveren.

  • De voordelen van Voice

Het unieke van Clubhouse is dat het 100% werkt op basis van Voice. Daar waar andere socialmedia platforms in het contact tussen mensen bericht gestuurd werken. De intonatie van een stem zegt veel meer dan getypte woorden en voorkomt ook mogelijke misverstanden. Bovendien kan je de app handsfree gebruiken in combinatie met je Apple oortjes en of Airpods. Met je oortjes in kan je blijven werken vanachter je laptop, lopen door het bos en reizen in de trein en of auto. In tegenstelling tot video of teleconferencing kan je hier direct zien wie er online zijn en jouw contact direct uitnodigen in een (privé) room. Het werkt laagdrempelig in het contact leggen met anderen. 

  • Thought Leadership en kennis ophalen en delen

In de wereld van grootformaat printer specialisten kan jij een Thought leader rol op je nemen en jouw kennis delen met jouw klanten. Maar ook jij kan in contact komen met thought leaders in jouw Industrie van over de hele wereld. Denk daarbij aan medewerkers en managers van jouw leveranciers. Of andere Grootformaat printer ondernemers die met elkaar succes verhalen kunnen delen en bij elkaar advies kunnen vragen. Ook zijn er tal van rooms waar je kennis kunt ophalen over ondernemerschap, marketing en social media en persoonlijke ontwikkeling. Kennis wordt met Clubhouse nog toegankelijker. Maar verdwijnt net als bij Snapchat direct na het sluiten van de room. 

  • Hebben jij en jouw (potentiele) verkoop medewerker(s) lef en presentatie skills?

Op het podium kan je de presentatie skills van mensen beoordelen. Hebben ze een prettige stem, weten ze jou te raken met hun verhaal en durven ze op het podium te stappen. En zo kan je van anderen leren. En kan je ook de presentatie en storytelling skills van jou en je medewerkers oefenen. En er zijn al rooms waar je tegen en met anderen kan debatteren. Maar je kan ook zelf een vast moment per week, bijvoorbeeld maandagochtend van 8.00 tot 9.00 een Clubhouse challenge combineren met een vergadering. Er zijn talloze mogelijkheden.

  • Eigen rooms voor kennis delen en training

Het zelf starten van een room is zeer eenvoudig. Je kan hierin jouw vak kennis delen. Denk daarbij aan tips voor fotografen die hun werk op grootformaat willen printen. Of tips voor retailers die in store marketing willen inzetten en floorprinting willen benutten. Of tips voor consumenten die graag een mooie geprint schilderij aan de muur willen hangen. Je kan zelf een room starten en er wellicht een club van maken. Maar je kan ook beginnen om de juiste rooms van anderen te bezoeken en jouw kennis via het podium te delen. Zo creëer je nieuwe volgers en bezoekers op je Instagram account. Vanzelf gaat er een klik ontstaan met een andere thought leader waarmee je wellicht samen een room kan starten. Die kan je uiteraard ook pro actief opzoeken in je netwerk. Denk daarbij aan een fotograaf, een camera benodigdheden leverancier en of een retail marketing adviseur. En als je een beetje gevorderd bent kan je zelfs trainingen gaan verzorgen. Wellicht biedt Clubhouse tegen die tijd een mogelijkheid om daar een betaling aan te koppelen via in app aankopen en of in samenwerking met Instagram.


Ook wij zijn pas een aantal dagen Clubhouse aan het verkennen en delen via deze blog onze eerste ervaringen. Ons belangrijkste advies is om het gewoon te gaan doen. Misschien past het niet bij je of zie je als Grootformaat printer ondernemer geen mogelijkheden. Maar zonder het te hebben geprobeerd blijft niet geschoten altijd mis.

Laten we elkaar opzoeken en kennismaken. Dit is mijn account;

@ducktalk

Duck den Hoed

Ervaringen van onze klanten

 

Onze klanten

-->