In een tijdperk waar je via de app op je mobiele telefoon kan volgen waar de fietskoerier zich bevindt met jouw pizza, is het ondenkbaar dat een service afspraak wordt geschonden zonder pro actieve communicatie. Maar nog erger is het dat er zelfs geen service afspraken of verwachtingen zijn vastgelegd. Met alle beschikbare data wordt het tenslotte eenvoudiger om voorspellingen te doen en zo de juiste verwachtingen te wekken richting de klant. En klanten vinden het plezierig en professioneel om te weten waar ze aan toe zijn. Want printen is in volume wel dalende door de digitalisering, maar is nog steeds een van de primaire communicatie processen in de kantooromgeving. Een service overeenkomst voor een bedrijfsprinter zonder kpi’s is daarom vandaag de dag ondenkbaar. Maar wat leert de praktijk?
In de huizenmarkt is voor alsnog weinig merkbaar van de Corona crisis. Landelijk stijgen de verkoopprijzen van woningen nog steeds. Aangestuwd door vraag en aanbod en de lage rentestanden. Consumenten starten hun zoektocht naar een andere woning vaak online. Via de website van Funda of de regionale makelaars wordt gespeurd naar een nieuwe woning. Het verkooptraject van woningen en kantoren speelt zich al grotendeels digitaal af. Maar bepaalde fases van het verkooptraject worden nog steeds bestendigd met documenten. Vanaf de presentatie van een woning in de etalage tot aan de ondertekening van de koopovereenkomst en de akte van de Notaris. Een kantoorprinter is een onmisbare schakel voor iedere Makelaar in Onroerend goed. En zo ook voor Schipbeek Makelaars.